czwartek, 31 marca 2016

NOWA JA! 💋

Już jest wiosna, idzie lato dużymi krokami razem z nim nowa ja.

Nowe włosy, styl życia, dużo ćwiczeń i wyrzeczeń.

Wszystko to składa się na moje samopoczucie - dążę do Tego aby było jak najlepsze.

Postanowienia Noworoczne? to nie dla mnie. Ja prace nad sobą zaczęłam na początku Marca.

💋   💋  💋  💋  💋  💋  💋  💋  💋  💋  💋  💋  💋 



1. Ćwiczenia ( na to najciężej było się mi przerzucić ) - pupa, nogi, brzuch i plecy ! a jak jak szaleć to na całego dodatkowo dietetyk i dieta.
 Nie ćwiczę ani z MEL B ani tym bardziej z Chodakowską.. oklepane i nudne ćwiczenia..
 na te specjalne i trudne dla mnie partie ciała wybrałam Aniele, prowadzi Ona kanał na YT jako SexMasterka nie jednak tam ćwiczeń Ona nie dodaje...znajdują się na kanale Siostry Fitdevangel a oto jedno z nich : (dziewczyna super gada i motywuje! )




2. Wygląd - ścięcie i pofarbowanie włosów (nad tym dopiero myślałam długo aż w końcu się zdecydowałam) Oto moja mała przemiana :





                                                        












3. Nastawienie do życia i innych ludzi - staram się byś nad wyraz miłą, uczynną i pomocną osoba. W dodatku szczerą choć szczerość nie zawsze jest miła :( Kochać siebie, kochać innych bycie asertywną ale nie zołzą.







4. Remont w pokoju  - to dopiero się rozkręca, meble już znalezione farby tak samo nic tylko zarabiać pieniążki i jechać po rzeczy! Sama zmiana dywanu polepsza wygląd pokoju a co dopiero duże zmiany :)


5. Nauka - z tym najgorzej miałam od maleńkości :D Coraz więcej poświęcam czasu na naukę ekonomi co na prawdę jest żmudne, jednak nie wiąże dalszego życia z tym zawodem między czasie zamierzam wybrać się na parę kursów wizażu, stylizacji paznokci, kosmetycznych itd. Mam zamiar sprężyc się tak aby za rok zdać maturę i pójść na studia kosmetologii (ahh wszystko da radę spełnić!) jeśli to nie wypali znalazłam już szkolę zaoczną policealną o podobnym kierunku. :)


6. Niszczenie ciała - skarbonka z pieniążkami na tatuaż się napełnia, jeszcze troszkę i spełnię jedno z miliona życiowych celów! Mam nadzieję, że na jednym się nie skończy :)










7. Prawo jazdy?! - Wahałam się już od dawna, od kiedy osiągnęłam pełnoletność zostałam bombardowana pytaniami : Kiedy prawko? , Kiedy masz zamiar podejść do prawka? Robisz prawko? - Wtedy zaparłam się, że nie będę nic robić w tym kierunku, ale teraz kiedy już ten szał ucichł rozmyślam nad nauką jazdy aczkolwiek mam obawy co do paru duszyczek  :3








W sumie cała nowa ja będzie kreować się na nową lepszą osobę, ale nigdy nie będę upodabniać się do kogoś. Zostanę sobą mimo wielu niedoskonałości.










* Niektóre zdjęcia są pozbierane zszywki lub innych portali inspiracyjnych. :)



A może wy zechcecie podzielić się Waszymi zmianami?! 
Pozdrawiam <3
💋  


139 komentarzy :

  1. jaka piękna zmiana!!! zdecydowanie na plus!
    powodzenia z tatuażem :)
    http://kreconowlosaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że takie same ćwiczenia, powodzenia! :)
    Bardzo dobrze teraz wyglądasz ;)
    majkavv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze. Myslalam, ze to bedzie jakies male ciecie, ale odwazny krok zrobilas. i wyszedł Ci naprawde na dobre :) Jestem zachwycona tą farbą. Kiedys robilam nia na zdecydownie jasniejszych wlosach i wyszedł kolor naprawde piekny rozowy. U Cebie wyszedl genialny. Marze o takim kolorze od jakiegos czas, ale pewnie bede chciala zaraz wrocic do blondu :C
    Ojj.. tatuaze... moje uzaleznienie , paskudne.... <3 a mieszkam z kolesiem ktory chce kupic maszynke. bedzie sie dzialo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne 35 cm! :D wyszedł ale już się sprał..trochę przykro ale jeszcze trochę i schodzę do blondu! Tatuaż uzależnienie, paskudne!? oo nie to rewelacja.. tak dużo metrów ciała jest do zapełnienia <3

      Usuń
  5. wow ! świetna przemiana ,ślicznie wyglądasz
    obserwuję ;) ,a jeśli podooba ci się u mnie również możesz zaobserwować
    mypinkdreams3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow ślicznie ci w nowych włosach
    Wybrałaś bardzo ładny kolor
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wyglądasz XDD Fajne obrazki :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post i zajebiste zdj pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tym cięciem włosów to nie był dobry pomysl skarbonka zapewnimy i zrobimy a prawko kochanie powinnaś zrobić 😘😘😘😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  10. O wtyl koloże i długości włosów wygladasz rewelacyjnie <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale Ci ślicznie w tych włosach <3 świetna metamorfoza!!
    Widze trening brazylijskie posladki - polecam Ci jeszcze : Mel-B - pośladki i Centrum Sportowca- Pośladki :))
    Ja również w tym roku zamierzam "zniszczyc" troszke ciała :)
    Super blog - pozdrawiam

    http://izkaelo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za pomoc - centrum sportowca przejże ale z MEL -B się nudze :(

      Usuń
  12. Super wpis, jesteś śliczna, przepiana na plus :)
    Dziękuje, że do mnie wpadłaś, zachęcam do częstych odwiedzin :)
    Obserwuje :)
    Pozdrawiam kochana*
    https://aleksisaliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Łał, włosy naprawdę były odważnym posunięciem! Podziwiam! Ale szczerze mówiąc... genialnie Ci w tych nowych włosach! Całkowicie pasuje Ci taki kształt, ale i oryginalny kolor. Dobra decyzja. :)

    Pozdrawiam, justlyjass.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dziękuję! kolor bedzie caaały czas zmieniany :D

      Usuń
  14. Ja w maju zamierzam isc na prawo jazdy, takie moje male postanowienie, poza tym mialas piekne dlugie wlosy *,* ale po przemianie tez całkiem ładnie :* jak to mowia ładnemu we wszystkim ładnie! Powodzenia, niech kazde postanowienie Ci się spełni :*
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za Twoje prawko! jesli juz o tym myślisz to idź póki przepisy są łagodne! :D taaak były długie :D
      Dziękuję oby tak było <3

      Usuń
  15. Ja zamierzam pofarbować włosy, ale na jaśniejszy kolor. Tak się składa, że podobnie jak ty planuję zrobić małe przemeblowanie w moim pokoju, mój pierwszy tatuaż, ale to dopiero po osiemnastych urodzinach. Co do prawa jazdy to pójdę w wakacje przed osiemnastką, bo moja mama tłumaczyła mi kilka razy, że jak nie teraz to później nie będę miała kiedy zrobić prawko, a wiadomo, że w przyszłości się przyda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo też chce jaśniejsze :D
      Przemeblowanie się przyda a co do prawka mam ma racje! :D

      Usuń
  16. piękny kolor włosów <3 anananas9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. OOo proszę, grunt to pozytywne nastawienie ! :D
    U mnie w tym roku też bez żadnych postanowień, bo już samo slowo "postanowienie" dosyć nierealnie brzmi.... najlepiej postawić sobie jakiś cele, do ktorych bedziemy staraly się dążyć... :) :)


    ależ mialaś dluuugie wlosiska aaaaa Ty ścinasz, a ja zapuszczam i zapuszczam... i coś zapuścić nie mogę :P hehehe

    ale kolor masz teraz piękny, zmiana zdecydowanie na plus ! :)

    Ruda pozdrawia rudą :D hehe tak, tak mam identyczne wlosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, nu ścięłam a swoje od cycka w dół zapuszczałam 3 lata...długo. Nie myś o zapuszczaniu szybciej zleci czas i zobaczysz że włosy urosną! :D
      Rudość trzyma się razem! :D

      Usuń
  18. Świetna zmiana koloru włosów, bardzo ładnie Ci w tym kolorze :)
    Powodzenia również przy prawku, życzę zdania wszystkiego za pierwszym !
    Pozdrawiam, http://liikeeme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w trudnych sytuacjach używam odżywki Eveline 8w1 bądź Diamentowej.
      Z tych jestem zadowolona i mogę jak najbardziej polecić.

      Usuń
    2. Dziękuję, przyda się - mam 9 w 1 i mnie uczula ://

      Usuń
  19. powodzenia przy prawku i przy tatuażu mi też się marzy ale jeszcze parę lat przede mną.odwdzięczę się za każdą obserwację tym samym http://slendujula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow dużo włosów ściełaś! Ale zmiana jak najbardziej na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Suuper zmiana , bardzo Ci pasuje!:)
    Również chciałabym tatuaz :)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  22. Masz świetnego bloga Twoje posty są naprawdę bardzo interesujące obserwuję i mam zamiar zostać biernym obserwatorem Emotikon smile
    zapraszam do mnie
    nowy post:
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow mega zmiana :) Super <3
    Życze powdzenia w ćwiczeniach !!
    A tatuaże uwielbiam sama mam 4 i nie skonczy się na nich ;)
    http://lorendezain.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana :*
      Oh zazdroszcze! też niedługo bede miała! :D

      Usuń
  24. Cudownie Ci w nowej fryzurce!
    Trzymam kciuki za tatuaż i prawo jazdy :)

    Julia's Secret KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  25. Zmiana wyszła Ci na duży plus, bardzo do twarzy Ci w takim kolorze włosów. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. WOW! Wielka zmiana :), powiem Ci świetnie Ci w tym kolorze i dobrze że zdecydowałaś się na zrobienie prawa jazdy :).

    Zapraszam do komentowania: http://aleksandramakota.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajne zmiany! Fryzurka świetna :D
    Pozdrawiam wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. W takim razie trzymam kciuki z postanowieniami! :D
    Szykuje się wiele zmian widzę :D
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. ooo ogromna zmiana! Świetny kolor włosów!:)
    zapraszam - xkarr.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. włosy wyszły pięknie! Ja teraz jestem bombardowana pytaniami z serii kiedy robię prawo jazdy :D
    Zapraszam do mnie - dopiero zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super, że pracujesz nad sobą! Czasami takie zmiany się przydają! :)

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba - skomentuj lub zaobserwuj, by być na bieżąco! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    OdpowiedzUsuń
  32. niewiarygodna zmiana, przeobraziłaś się w kompletnie inną osobę, brawo! trzymaj tak dalej ze wszystkimi postanowieniami, ja próbuję schudnąć od chyba początku roku jednak waga wciąż stoi lub nawet rośnie...
    spróbuję znów się zmotywować i dojść do perfekcyjnej stylwetki, a co do wyglądu, znów mnie kusi zmiana koloru włosów , więc nie wiadomo co z tego będzie ;D
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przejmuj się waga! :D to najmniejszy problem więcej biegania i będzie cud miód malinka :D

      Usuń
  33. Zmiana na +, szczególnie włosy ! :)
    http://goldshinebeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Ładnie wyglądasz ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. ślicznie ci w tym kolorze *O*
    https://ruudegirls.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Śliczne włosy i kolor!

    http://mvrcelia.blogspot.com/ zapraszam i proszę o opinie w postaci komentarza, gdyż dopiero zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. 1. Zaobserwowałam! Nie mogłam Ciebie nie mieć w swojej liście czytelniczej! Blog jest cukierkowy i wspaniały!
    2. Przemiana? Ścięłaś wymarzoną moją długość włosów! Jak mogłaś... Ale... Wyglądasz niesamowicie pięknie! Ten kolor pasuje do Ciebie, wyglądasz jak drapieżna kocica!
    3. Wszelkie zmiany - podobnie w moim życiu, nastawienie do ludzi, ćwiczenia... Wszystko cieszy, nawet maluteńkie kroki! :-)

    Super post, dziękuję!
    www.paniyoanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś kochana! :D to ja dziękuje za taki piękny komentarz ! <3

      Usuń
  38. Wow ale zmiana wizualna, zdecydowanie na plus, widać, że włosy odżyły !:)Na wiosnę łatwiej się zebrać i zrobić coś ze swoim życiem, powodzenia :)!
    Kochana mogłabyś poklikać u mnie w najnowszym poście o TU ? Byłabym wdzięczna :)
    Obserwuję.
    Pozdrawiam,
    PatrisyaStyle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że poklikam - dziękuję Ci bardzo.
      W sumie racja łatwiej jest się zebrać gdy świeci słoneczko w okno :)

      Usuń
  39. You are an amazing girl! Hair color - WOW! Good luck in the implementation of your plans! ツ

    My blog "Demilla". Welcome!  

    OdpowiedzUsuń
  40. Wow! Świetny kolor włosów ;) Mega ta zmiana!

    High Five?
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Każdy moment jest dobry, by coś sobie postanowić, by zacząć o siebie walczyć :)
    Super włosy, przemiana bardzo mi się podoba :)
    No ogólnie bardzo ambitnie! Życzę wytrwałości i powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję oby udało mi się w tym roku zrobić to co postanowiłam :D

      Usuń
  42. Pięknie Ci w tym kolorku jednak podziwiam odwagę, że zdecydowałaś się aż na takie cięcie...

    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. No i takie podejście jest super! :) najlepiej na wiosnę zacząć realizować się z pełnym uśmiechem na twarzy, nie dla mnie również postanowienia noworoczne- i tak bym ich nie spełniła. Styczeń i luty to zimne miesiące, nie mam energii zimą dlatego nic nie planuję i nic nie działam, bo wiem że nie dam rady dotrzymać swojej własnej obietnicy. Wraz z wiosną i ciepłym słońcem działam tak, że aż sama czasem się dziwię skąd u mnie tyle energii :) Też zaczęłam ćwiczyć, w sumie to ćwiczę z Chodakowską :D bardzo ją lubię i inspiruje mnie, ale to nie to samo co fitdevangel! kocham je, jak mówią o motywacji o akceptacji siebie, są piękne, dzielne i mega pozytywne, tylko pozazdrościć takiego drapieżnego charakteru, zwłaszcza Anieli :) świetnie że odważyłaś się na taką zmianę! wyglądasz naprawdę świetnie, te rude włosy bardzo ci pasują, uważam że nawet bardziej niż ciemne :) ścięłaś dużo włosów, ale na lato będziesz mieć mega wygodę :) świetnie że z takim powerem zamierzasz się realizować, jestem naprawdę pełna podziwu, myślę że pod względem motywacji jesteśmy do siebie podobne, bo jak zaszaleć to raz a dobrze :) sama też zastanawiam się nad tatuażem, zrobiłabym go już dawno, gdyby nie była to taka droga sprawa. A jeżeli chodzi o prawko, to polecam. Zawsze się przydaje, zawsze. ;) Podsumowując kochanie świetnie wyglądasz, oczka aż palą ci się z energii i radości. Jestem zadowolona razem z tobą :) trzymam kciuki za dalszą realizację wyznaczonych planów. Jesteś niesamowita i jesteś inspiracją dla wielu, pamiętaj! :)
    pozdrawiam cieplutko mysio :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę i nie będzie rudych tylko blond! :) Trzeba na wiosnę się trochę zmienić :D
      Prawko jeszcze się zastanawiam to duży wydatek tak jak i tatuaż.
      Jej jak można być tak kochanym jak Ty! Dziękuje Ci za taki wyczerpujący komentarz takich jak Ty powinno być więcej osób :) :*

      Usuń
  44. Świetny post, bardzo miło mi się Go czytało :)
    http://julietguliet.blogspot.com/ zapraszam na mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  45. O łał! świetna przemiana, bardzo ożywił Cię ten kolor włosów. Obyś zrealizowała swoje plany szybko :)
    Jeśli możesz kliknij u mnie w najnowszym poście.

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  46. Wow zaskakująca i odważna decyzja o zmianie fryzurki, od razu twoja twarz nabrała innego wyrazu, innego charakteru.
    Bardzo spodobały mi się propozycje tatuaży zwłaszcza te ze zwierzętami.

    OdpowiedzUsuń
  47. Nowe włosy sztos! Ślicznie Ci w krótkich włosach, a w dodatku w takim kolorze :) Drugi tatuaż najlepszy!
    werlka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. WOw! WYGLĄDASZ FENOMENALNIE! Świetna przemiana i duży plus - kolor CI pasuje! Teraz wyglądasz tak z pazurem :) Pozdrawiam! www.draVska.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Odważna zmiana jeżeli chodzi o włosy... ja chyba bym się nie zdecydowała ;) za bardzo lubię swoje długie włosy i w sumie bardzo dobrze się w nich czuję.
    Co do ćwiczeń - nie narzucaj sobie ściśle restrykcyjnej diety, lub nie daj Boże głodówki, bo osiągniesz odwrotny efekt od zamierzonego ;)
    Powodzenia i wytrwałości!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz to po co się zmieniać, ja już miałam dość więc postanowiłam coś pozmieniać :33
      W sumie diet w ogólne nie stosuje :D
      Zdrowo się odżywiam przynajmniej staram i to tyle :)

      Usuń
  50. Muszę przyznać, że wyglądasz świetnie w nowym kolorze :)


    Kochana mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/04/wiosenne-nowosci-z-romwe-i-shein.html
    Bardzo mi zależy, dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  51. Kochana, bardzo fajnie wygladasz w nowych włoskach ☺️ Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  52. Metamorfoza fryzury niesamowita - zachwycający kolor i moja ulubiona długość :)
    Jeżeli chodzi o ćwiczenia, to ja jestem zwolenniczką treningów funkcjonalnych, gdzie przy jednej czynności pracuje się na wiele partii mięśni (i tu jednak rządzą treningi Chodakowskiej), no i taniec! :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo fajna metamorfoza ! Życzę powodzenia w realizacji postanowień - pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, przyda sie bo bedzie cięzko :D

      Usuń
  54. Świetna zmiana! W ogóle wydajesz się być mega fajną osobą dlatego, że na nikim się nie wzorujesz, a dążysz do coraz lepszej siebie. Też chyba stworzę sobie taki plan - zawsze spisywanie postanowień bardziej mnie motywuje do ich realizacji :) Powodzenia we wszystkich Twoich planach.
    + Obserwuję! Możesz się odwdzięczyć, byłoby bardzo miło :) I zapraszam na rozdanie u mnie, fajne rzeczy do zgarnięcia.
    Całusy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze dziekuje na pewno do Ciebie wpadne :*

      Usuń
  55. Czy ja wiem czy to niszczenie ciała ? ... jesli dla kogoś tatuaż coś znaczy to myslę, że to wartościowa sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem, ta akurat czołówka to ciągła mantra powtarzana przez rodzine czy znajomych ;)

      Usuń
  56. Uwielbiam fithevenagel ;D Mają mega pozytywną energię.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  57. Super, uwielbiam takie metamorfozy !;)
    Ps. Mogę prosić o kliknięcie w 3 ostatnie linki ?;)Bardzo mi pomożesz.
    http://zlota-orchidea.blogspot.com/2016/04/zamowienie-z-wholesalebuying-i.html
    Buziaki ;);*

    OdpowiedzUsuń
  58. Rewelacyjnie prezentujesz się w nowej fryzurze! :)
    Zaciekawiłaś mnie też tymi zestawami ćwiczeń...Mel B i Chodakowska szybko się nudzą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak to prawda, szukam jeszcze innych fajnych treningów :3

      Usuń
  59. Pięknie wyglądasz, udana metamorfoza:)

    OdpowiedzUsuń
  60. Ambitna z Ciebie kobieta i tak trzymaj!
    Kto wyznacza sobie cele w życiu,ten ma po co żyć :)
    Zmiana koloru na głowie na wielki plus!

    OdpowiedzUsuń
  61. Bardzo fajny post i ogromna zmiana!
    Jeśli chodzi o ćwiczenia to zapraszam na mojego bloga :)
    Ja też niedługo zacznę zbierać na tatuaż, tylko teraz zaczną się studia i obawiam się jak będą na niego reagować uczący mnie...bo wiadomo,że w naszym kraju to ciężko z tolerancją.
    Pozdrawiam gorąco i zapraszam do mnie
    http://adellaidee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Ciekawy post, pokazuje prawdziwą Ciebie. Lubię autentyczne blogi :)

    OdpowiedzUsuń

Nie krępuj się i napisz mi swoją opinię o tym wpisie !

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka